søndag den 27. maj 2012

Lokale cykelture i det dejlige sommervejr .

Lørdag bød på dejligt sommervejr . Og det skulle ikke spildes på at sidde inde og kukkelure i lejligheden.
Så afsted med mig på cykel.

Jeg ville se om nattergalen var ankommet . Det bedste sted jeg kan gøre det er ved Vallensbæk vandskisø og Tueholmsøen i Vallensbæk lige op Albertslundbjerget.

Og jo . Den var kommet og det samme med gøgen. Så jeg satte mig på en en bænk og nød lydene. Og en is selvfølgelig . For der er et fint ishus ved Tueholmsøen . Jeg havde også taget en bog med som jeg sad og læste i.

Her blomstrer syrenerne og spreder den dejligste duft i hele området. Der var lange rækker af dem nogle steder. Så blev det mere intenst i duften.


Her er det mosen og græsenge man endnu kan se ud over. Snart bliver området gennemskåret af en høj dæmning med togbane på.Så kan man ikke se solnedgange ud over det åbne landskab mere. Så det er med at nyde det så længe det varer. 

Hjemme igen skulle jeg gøre mig klar til at tage til sølvbryllup hos min ældste datters svigerforældre . Kagen her har hun lavet til dem. Og brudeparret i toppen er fra dengang sølverparret blev gift .
Det var alletiders festlige aften. Og her dagen derpå har jeg ondt i håret .

I dag cyklede jeg så ud til indsøerne ved Stranden mellem Ishøj og Hundige.

Her med kik ind over Ishøj.

Sidste billede fra weekenden er mine tomater som har det fint -så fint at de skal bindes op for ikke at hænge ud over kassen .

I morgen skal jeg til Bornholm sammen med yngstebarnet . Jeg skal bo på hotel mens jeg er derovre . Jeg er spændt på om regnen kommer til at stå ned i stænger så regntøjet er blevet pakket .








Ingen kommentarer:

Send en kommentar