onsdag den 11. juli 2012

Køge i dag.

Jeg elsker de danske købstæder. Fri for de store indkøbscentre.Der er Charme og miljø.
I dag var det så Køge.

Torvedag. Jeg kikkede men købte ikke lige noget. 

Frokost i det Grønne hus´s have. Der er klukkende høns i haven og klukkende vand som løber gennem rodzoneanlæg og ned ad vandtrapper.

Her ses huset som ikke er grønt som i grønt. Men grønt som i økologi. Solfangeranlæg og regnvandsindsamling står der på trappen. Det er min veninde som sidder og venter på at vi skal spise den dejlige frokost.

Fine paddehatte vedsiden af KØS.(skitsesamlingen)

Vejrudsigten var ikke den allerbedste så jeg havde taget rigeligt med tøj på. Det var da heldigvis til at tage af for det endte med at være ganske dejligt vejr. Herlig dag sammen med min søde veninde.









2 kommentarer:

  1. tak for fin beskrivelse af "min" by. Den er stadig i den gamle stil, meeeeen snart bliver også lavet om med center og det hele. Jeg er IKKE begejstret og mener der ødelægges mere end der gavnes og at skattekronerne uden besvær kunne bruges meget bedre andre steder.

    SvarSlet
  2. Ja øv jeg har hørt om det. De vil gøre noget tilsvarende i Roskilde. Så sjælen i købstæderne bliver snart ødelagt . Desværre. Køge er nu en dejlig by som den er nu :-)

    SvarSlet