onsdag den 2. november 2011

Muren i Berlin.

                                       




Vi fandt det 1,5 km lange stykke mur som er tilbage . Det var meget følelsesladet at se alle de billeder som omhandlede adskillelse og savn og politiske meninger om Berlinmuren.
Vi kom hen til den"forkerte" side af muren til at begynde med. Og jeg tænkte :Er det det?
Det lignede jo bare en lang grafitti mur. Men da vi kom om på den anden side kunne jeg se det som jeg har læst noget om. Og da blev det spændende at se. Vi gik et stykke derned af. Men ikke alle 1,5 km .
Hvis du selv kommer til Berlin og har lyst til at se muren . Så tag til Ost Bahnhof  og gå ned mod floden. Så kommer du til mur stykket. Den er et kik værd :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, vi har været der på cykel. Så orker man se det hele. Berlin er en stor oplevelse, som kan ses mange gange.

    SvarSlet
  2. Jeg tør ikke køre på cykel i København og turde det da slet ikke i Berlin.
    Ja det virker overskueligt alle seværdighederne ,hvis de skal besøges på cykel :-)

    SvarSlet
  3. spændende indlæg, jeg holder selv meget af Berlin

    SvarSlet