lørdag den 16. juli 2011

Så er jeg gået i gang med at hækle.....

Jeg var gået i gang med at hækle et sjal/tørklæde . Men mønsteret var ikke helt til at gennemskue. Eller også var det bare mig. Og jeg fandt ud af at jeg hæklede alt for stramt . Så afsted efter en større hæklenål.
Nu passede fastheden lidt bedre. Men jeg syntes at der var noget galt med ,hvordan "skællene" lå. Der var ikke det luft som jeg syntes der skulle være ifølge fotos på opskriften .

Så i gang med en tredie prøve. Og så gik det meget bedre . Da så yngstebarnet så det og at det skulle blive til et tørklæde .Ja så ville hun også rigtig gerne have et . 

Hun valgte nogle andre farver som ses herunder. Så måtte mit eget stå på venteposition til jeg engang bliver færdig med barnets :-)

Dyb koncentration . Og ren hygge på en regnvejrsdag på Bornholm .

Jeg kan godt mærke at det er en del år siden jeg har hæklet . Og at der skal lidt ekstra opmærksomhed til for at der ikke går kuk i tælleriet .

1 kommentar:

  1. det tørklæde har jeg også lavet, ja man har lidt start vanskelighedder, men så går det ellers der ud af, men der går meget garn til :0)

    SvarSlet