søndag den 19. december 2010

Manglende juleglæde.

Jeg er svær at få i stødet denne jul. Jeg har ikke fået pyntet særligt op . Tror heller ikke jeg har lyst til at købe mig et juletræ.
Jeg ved godt ,hvad det bunder i . Nemlig at jeg mistede min far i september måned. Det er ikke sådan at jeg går rudt og græder øjnene ud af hovedet . Men humøret er bare ikke det bedste .
Og det er så gået ud over julehumøret. Det overlever jeg såmænd nok. Bare mine børn også kan forstå det.
En ting har jeg dog fået nået , og det er alle gaverne. Gud ske lov for det. Og er i gang med at købe gaver for min mor. Hun får slet heller ikke nået noget. Det kan jeg dog bedre forstå .
Julekortene ligger i en bunke og skriver ikke sig selv. Det kan være jeg skal døbe dem om til nytårskort i stedet ;-)
Juleaften skal holdes hos min mor. Der er det hende ,der står for maden . Ris a la manden står jeg for.
2.juledag skal min svigerinde og jeg stå for. Og igen bliver det holdt hos min mor.Vi laver maden ,hun skal bare stille stue og køkken til rådighed . Hun kan ikke tage fra huset .
Noget med et fyr som ikke duer ordentligt så det er brændefyret ,som skal levere al varmen. Der skal så fyres op hele tiden. Godt at min mor går hjemme og ikke er på arbejdsmarkedet så hun ville være nødt til at forlade huset. Og komme hjem til et helt koldt hus . Men nu er hun fange i sit eget hus . Og det er heller ikke for sjovt.
Tror at vi på trods alt får en god jul . Vi har jo hinanden.
Til jer alle derude . Pas godt på hinanden . Og husk at fortælle jeres nære at I er glade for dem.
God jul.

5 kommentarer:

  1. Et dejligt budskab Kisser, men det skal være hele året, det er mere vigtigt at være omsorgsfulde og nærværende overfor hinanden mellem nytår og jul, en mellem jul og nytår, hvis vi da ikke kan finde resurserne hele året.
    God jul.

    SvarSlet
  2. Tak Michael. Vi er der også for hinanden i hverdagen.Så det er ikke kun i julen.Forstår godt ,hvad det er du mener og du har ret :-)

    SvarSlet
  3. Et julekram fra mig til dig og din familje.

    Jeg er overbevist om at I hjælper hinanden godt igennem denne første jul uden din far - og ønsker jer en Rigtig God Jul med gamle og nye traditioner.

    :-) Inge

    SvarSlet
  4. Også et julekram her fra mig.

    Selvom det er den vej det går for os alle, så er det alligevel hårdt at miste sine forældre. Og sorgen tager sin tid. For nogen ved jeg dog, at det letter humøret lidt at tænke på, hvordan han ville ønske I havde det nu. Du har formentlig haft en god far og du har været heldig at have haft ham i dit liv.

    Jeg ønsker jer en god jul sammen, og som Inge siger, I hjælper hinanden igennem.

    Julekram.

    SvarSlet
  5. Inge og Dorit.I skal have tusinde tak for julekrammerne og tankerne.
    Ja det er svært denne første jul uden min far.Vi prøver at fange den ånd som der plejer at være til jul.En ting ved jeg dog at jeg slet ikke kan. Det bliver at synge salmerne.For min far sang altid.Det vil blive for overvældende.
    I skal have en god jul også :-)

    SvarSlet